Sistem de intretinere planificata

Date de contact

Sistemul japonez de intretinere planificata creat de J.I.P.M.

(Japan Institute for Planned Maintenance)

T.P.M. reprezinta un set de metode care aplicate corect si cu consecventa ajuta compania sa produca MAI BINE , MAI REPEDE si MAI IEFTIN .

T.P.M. este o cale sigura de identificare si reducere a pierderilor si transformare a companiei intr-un sistem 100 % operational  si eficient .

Clasificarea pierderilor conform T.P.M.:

1. Pierderi ale masinilor
• Defectiuni ale masinii
• Schimbare de produs si reglari
• Inceput/sfarsit de schimb
• Viteza redusa
• Opriri minore
• Defecte si reprelucrari
• Opriri programate
2. Pierderi datorate factorului uman
• Datorate managementului
• Planificare defectuoasa
• Datorate deplasarilor
• Datorate organizarii
• Datorate monitorizarii
3. Pierderi legate de resurse de productie
• Pierderi de materii prime si ambalaje
• Pierderi de energie
• Pierderi datorate uneltelor de lucru si pieselor de schimb
Pentru fiecare dintre aceste pierderi trebuie identificata cauza.
Fiecare dintre aceste pierderi trebuie monitorizata si redusa treptat pana ajunge la zero .

Strategia activitatii de intretinere a echipamentelor:

1. Intretinere predictiva
a. Operare
• Operare corecta
• Setari si ajustari
b. Inspectii de rutina
• Curatenie, detectare anormalitati si contramasuri
• Ungere
• Strangere
• Inspectii de rutina a operarii si setarii masinii
• Reparatii minore
c. Intretinere periodica
• Inspectii periodice
• Examinari periodice
• Reparatii periodice
2. Intretinere corectiva
a. Siguranta
• Cresterea fiabilitatii
• Reducerea incarcarii
• Marirea preciziei de reglaj
b. Monitorizarea reparatiilor
• Imbunatatirea monitorizarii starii masinii
• Imbunatatirea examinarii
• Cresterea calitatii reparatiilor

Clasificarea pierderilor conform T.P.M.:

1. Evaluarea echipamentului si intelegerea conditiei actuale a acestuia
2. Readucerea echipamentului la starea initiala
3. Realizarea unui sistem de management a functionarii echipamentului
4. Realizarea unui sistem de intretinere planificata a echipamentului
5. Realizarea unui sistem de intretinere predictiva
6. Evaluarea sistemului de intretinere planificata

In urma implementarii sistemului se va elabora procedura de intretinere si tot setul de formularea aferent acesteia si fiecare echipament va avea un dosar care contine :

• Carte tehnica
• Scheme electrice
• Lista piese de schimb
• Jurnalul echipamentului in care se consemneaza toate evenimentele aparute in functionarea acestuia
• Calendar cu operatiunile de verificari periodice
• Calendar cu operatiunile de intretinere periodica
• Instructiuni privind efectuarea verificarilor periodice
• Instructiuni privind efectuarea operatiunilor de intretinere periodica
• Monitorizarea functionarii echipamentului

Clasificarea pierderilor conform T.P.M.:

Odata implementat sistemul T.P.M. acesta trebuie sa fie operat si mentinut functional . Rezultatele implementarii apar in timp . Rezultatele se monitorizeaza prin intermediul unor indicatori de performanta:

  1. Disponibilitate

D = ( timp functionare-timp nefunctionare)/(timp functionare) x 100%

  1. Rata de performanta

RP = (prod. declarata)/(timp utilizat x viteza standard) x 100%

  1. Rata defectelor de calitate

RDC = (prod. raportata-prod. defecta)/(prod. raportata) x 100%

  1. Eficienta operationala OE

OE = D x RP x RDC

Acesti indicatori de performanta trebuie monitorizati in permanenta. Cresterea lor indica eficienta implementarii si operarii sistemului .

Pentru mai multe informatii si oferte va rugam sa ne contactati